Preprosto naravno - za osebno rast in razvoj
ZA DUŠO

Zdravljenje z zvokom

zvok_vsi_trije V tokratni oddaji smo se poglobili v zdravljenje z glasom, glasbo in zvokom. Gostja je Sergeja Grögl, ki se ukvarja z zdravljenjem z zvokom, imenujejo pa jo tudi čuvar zvoka, kar  se navezuje na igranje na gong in posode. Urška Korun iz Društva Pesem duše pa predstavlja zdravljenje s šamanskim bobnom. V prvem delu nam bo svoje instrumente predstavila Sergeja Grögl.

Kaj je bistvo zdravljenja z zvokom?
Bistvo zdravljenja z zvokom je, da harmoniziramo, uskladimo naše energije v telesu, ko se telo harmonizira, pride v ravnovesje in tako se začne samozdravljenje, telo se zdravi samo. Je tudi neka pomoč pri samorazvoju.

Kaj je vas pritegnilo pri zdravljenju z zvokom?
Te zgodbe so vselej zanimive. Na Ižu na delavnicah sem videla Mojco Malek, ki je delala terapijo s himalajskimi posodicami, in ko sem to zagledala, sem si rekla, »Waw, to bi pa jaz počela«. Potem pa je bil tam še Don, naš učitelj, ki nas uči igrati gonge. Tam sem se vsak dan prepuščala tem zvokom in ob prihodu domov sem obiskala številne delavnice in sedaj sem tu :)

Naše prvo glasbilo, ki ga bomo danes predstavljali, je gong, ki pa je na žalost prevelik, da bi ga lahko spravili v studio, prisluhnili pa bomo njegovemu petju. GONG
Gong je starodaven instrument, katerega zvok se širi po zemlji že 4000 – 3500 let p.n š. Šamani tistega časa so s pridom uporabljali zvok gonga za zdravljenje in transformiranje zavesti. Prvi gongi so bili narejeni iz brona, zlitine bakra in kositra. Gongi iz tega materiala so peli glasneje kot karkoli. Ljudje so jih povezovali z višjimi silami, obravnavali so jih kot božanske instrumente in jih izredno spoštovali.
Gong so izdelovali s kovanjem. Mojstri gonga so meditirali in udarjali po zlitini tako dolgo, dokler niso začutili prisotnost najboljše resonance tona. Vedno so instrument izdelovali z jasno določeno namero, ki je bila izdelati orodje za inkarnacijo popolne kreativne inteligence. Zato noben gong ni pel in tudi zdaj ne poje enako, ima osnoven ton, nadtone in kakovost harmonije.
Gong kot energija ima univerzalen vpliv, glede na to, da simbolizira in osvobaja kozmično rotacijsko silo, ki se imenuje AUM ali OM. To je izvoren, materialen zvok,  mitološki izraz za Začetek, Svetlobo, od Hindujcev izhaja koncept, da je OM ali AUM kreativni zvok, iz katerega so nastali vsi svetovi.

Kaj je gong po vašem, morda kratka zgodovina gonga?
Zvok gonga se širi po Zemlji še zelo dolgo – 4.000 let p. n. št., pravijo pa, da izvira iz Mezopotamije. Prvi gongi so bili narejeni iz zlitin brona in ta zvok je bil zelo močan, odmeval je zelo daleč in ljudje so ga zaradi te njegove moči izredno spoštovali. Ko sem se pogovarjala s Tibetanci, ki so bili pri nas, pravijo, da nimajo takšnih gongov kot pri nas, niso tako resonantni, ne tvorijo toliko nadtonov in že tisti zvok je čisto drugačen. Prav tako so različni veliki kitajski gongi. Danes so kombinacije drugačne, imamo bron, nikelj in baker in vse te zlitine dajejo gongu drugačno resonanco, širino, dolžino vibracije, zvok traja dlje.

Zakaj vse lahko uporabimo zvok gonga?
Uporablja se v zelo različne namene. V prvi vrsti za zdravljenje ali pomoč samorazvoja. Ko stopiš na pot zvoka, se začnejo spreminjati nekatere stvari, odpirati se začnejo kotički v naši notranjosti, ki jih običajno zaklepamo. Zvok je zelo močno sredstvo za prodiranje blokad, odpiranje emocionalnih zadev, strahov. Za pomoč na poti samorazvoja in zdravljenja je gong idealna zadeva. Uporabljajo pa se tudi za razna slavja, nastope, osebno sem jih uporabljala tudi v službi, pri otrocih, ker imajo izredno radi zvok, ker jih spominja na maternico, zvok v telesu, ko so bili še majhni, zvok uma, nastanka, rojstva. V teh frekvencah je vse tisto, kar smo mi nekoč poslušali v maminem objemu. V tujini se zvok veliko ukvarja za pomoč pri zdravljenju travm, pri otrocih, tudi tistih, ki imajo motorične težave. Tudi sama imam dobro izkušnjo z deklico, ki je imela spazme in je zelo energično odreagirala na zvok.

Kaj pa otroci s posebnimi težavami?
Zvok prodre zelo globoko, v celice, organe, tkiva, mišice in sprošča. To so nizke frekvence in te sproščajo, razširjajo, raztezajo. Pri deklici, ki je imela neprestano skrčene mišice, so se le-te razširile. Bila je tako sproščena, da sploh ni mogla vstati. Gong namreč niža možgansko valovanje in nas spravi v stanje, kjer mi smo, pa ne moremo funkcionirati. V theta stanju, v katerem vemo, da smo, obstajamo, ampak ne funkcioniramo. Zelo globoko sprošča, umirja in pomaga osredotočiti in fokusirati, umirja um. zvok na telo deluje zelo celostno in morda ga imajo prav zato otroci tako radi. Poleg tega pa je prvinski, naraven.

Omenili ste, da gong umirja zvok uma.
Hindujci so k nam prinesli OM, ki pomeni nastanek vsega, iz tega je nastalo vesolje, vsi planeti in je rojstvo nečesa. Gongi se imenujejo planetarni, kar pomeni, da nosijo imena in so ozvočeni na tone naših planetov, osončja, to pomeni enost.

Pomeni, da ima vsak gong svoje ime po planetu?
Tako je, vsak gong ima ime nekega planeta. Hans Cousto je bil znanstvenik, ki se je ukvarjal z raziskovanjem zvoka, planetov in vesolja. Po oktavnem principu je spravil to vrtenje ali rotacijo na slišnost tona, ki ga slišimo. Vsak planet je dobil svoj značaj ali osebno izkaznico in ima svojo frekvenco, znak. Gong, ki je z nami v studiu, je Zemlja, imamo pa tudi Sedno, Mars, Jupiter in še mnoge druge. Vsaka frekvenca resonira z določenim delom telesa. Moja Zemlja deluje na srčni predel, Venera se na primer povezuje s 3. očesom, Sonce s solarnim pleksusom ... tudi vsak organ ima svojo frekvenco, in ko zvok doseže resonanco s frekvenco organa, začne resonirati in se harmonizira.

Pri gongu pogosto naletimo na izraz nadtoni ali holistični toni. Kaj to pomeni? 
Vsak gong ima svoj osnovni ton, ob igranju vibrira in tvori nadtone. Poleg osnovnih tonov, kot so A, G, E, so potem še nadtoni, ki tvorijo to zvočno polje. Ko sem imela le en gong, sem začutila podobne učinke kot sedaj, vendar je to polje drugačno, če jih je več. Tako dosežeš in zaobjameš celoten spekter.

Nam lahko še malo podrobneje predstavite značilnosti gonga, ki je danes z nami, nam zaupate kakšne njegove posebnosti ?
Ime mu je Zemlja, premera je približno dober meter. Osredotočen je na predel srca, poznamo pa več vrtenj Zemlje – 1 dan, 1 leto in velik ciklus 26.000 let, kar se nam sedaj bliža. Moja je eno leto.

Ali je pomembno, v kakšnem prostoru igramo?
Moram reči, da ravno v kake gostinske lokale ne grem, sicer pa se lahko igra povsod. Pri igranju gonga je največja čarovnija v tem, da ga ne moreš igrati ti, ampak gong igra tebe. Lahko si naredim še takšen scenarij za zvočno popotovanje, ampak potem ko pridem v prostor, ki ima svojo energijo, ljudje s svojo energijo, postaviš si kanal, da boš tem ljudem dajal vse, kar je v najboljše dobro, in ne gre, da bi igral po scenariju. Če si dovoliš biti dovolj subtilen za zvoke, ki so ti ponujeni, boš dovolil, da gong igra, kar tisti trenutek potrebujemo.

Ali se to imenuje zvočna kopel?
Tako je, ampak si prizadevam, da zadnje čase čim manj uporabljam ta izraz. Sicer se kopaš v tem polju, ampak bližje mi je zvočno popotovanje ali kaj podobnega. Konec koncev potuješ od zavestnega stanja, do nezavestnega, ko te odnese in telo dela samo, v objemu izvora.

Ali je na popotovanju prisotno eno glasbilo ali lahko tudi več?
Pri zvočnih popotovanjih uporabljam različne inštrumente. Gonge, ki jih imam, kombiniram s kristalnimi posodami, himalajskimi posodicami, šamanskimi bobni, piščalmi, manjšimi inštrumenti, ropotuljicami, ocean drummom. To je simfonija raznih zvokov in vsak ima svoj namen. Vsak sodi v nek trenutek popotovanja.

V kanalu, ki ga omenjate, preprosto začutiš, katero glasbilo prijeti v roke. 
Ja, to je zelo čarobno. Včasih stojim, čakam, igram in preverjam vmes, če je že čas za nekaj drugega, ampak dobim odgovor, da ne. Potem pa kar naenkrat začutim, da moram vzeti neko drugo glasbilo v roke. Zelo čarobno in zanimivo.

Verjetno pesem tako nikoli ni ista?
Vedno je drugače. Na svetu je ogromno gongov, vsak pa ima svojo pesem, svoj zvok. Nekako se povežeš z njim in postane del tebe, ti pa del njega. Postane samo tvoj zvok. Zanimivo je bilo, ko sem čakala na to mojo Zemljo – na take velike gonge je potrebno kar nekaj časa čakati, ker jih izdelujejo po naročilu, vmes pa sem si mislila, kakšen bo zvok, ali mi bo všeč, kaj naj naredim, če mi ne bo. Pred tem sem imela možnost igrati na Mojčin gong in že takrat mi je bila Zemlja najbolj všeč. Ko pa sem prvič zaigrala na svojo Zemljo, mi je je bilo to - to. Res ima gong svojo pesem, ki pa je posebna in edinstvena tudi za vsakega posameznika. Nekomu je lahko za sprostitev, drugemu za odpiranje travm in strahov.

Ali sta 2 gonga lahko podobna – tako vaš kot Mojčin, ki ste ga omenili, sta Zemlja.
Ne, zvok je specifičen. Lahko so podobnosti, ampak ne zvenita enako.

Kako pa zvok gonga vpliva na psihofizično počutje človeka, kaj se dogaja takrat?
Glede na to, da se niža možgansko valovanje, gre zvok zelo globoko in ljudje običajno med popotovanjem zaspijo ali pa so v stanju budnega sna. Pospeši se regeneracija telesa, organov, odpirajo se kake travme, zdravijo se emocionalna področja. Je pa to globok relaks, zdravi vse nivoje našega bitja, tako fizično kot emocionalno.

Ali so učinki enako tudi če zaspimo? 
Tako je, ker zvok gre točno tja, kamor potrebujemo. Pri blokadi se ustavi in tam deluje. Pogosto uporabljamo zvok tudi na daljavo. Včasih nas je kdo prosil, da mu damo podporo in na različnih koncih smo igrali na gong zanj. Pogosto posvetim zvočno potovanje nekomu, ki ga potrebuje. Zvok proizvajamo z namero, fokus in misel je energija, ki z zvokom potuje še močneje in hitreje. Na eni kopeli sem začutila teto, ki je bil poškodovana. Dobila sem njeno privoljenje in nato smo vsi dali podporo še njej.

Iz česa pa so narejene kristalne posode?
Osnova je čisti kvarc kristal, sedaj pa se pojavljajo tudi posode, ki so kombinacija različnih drugih fuzij in kristalov, na primer roževca, citrina, ametista, moldavita. Odvisno od tega, kakšno frekvenco želimo uporabiti pri zdravljenju. 

Kakšen pomen imajo kristali, ki ste jih navedli, na kristalne posode in na nas?
Enako kot naši organi in telo imajo tudi kristali svojo frekvenco, ki deluje na emocije, odpiranje srčnih zadev in travm, nekateri so osredotočeni ciljno na zdravljenje. Šamani  uporabljajo tirkize za povezovanje z izvorom, njihovimi bogovi, za razvijanje intuicije, področja, ki nas zadnje čase zelo zanimajo. Lahko se ukvarjamo tudi le s kristalnimi posodami, ki jih uporabljamo za zdravljenje različnih bolezni. Kristalne posode izbiramo na podlagi potreb ljudi, na primer nekega emocionalnega stanja, psihična stanja, za razvijanje intuicije …

Če ima oseba težave z želodcem, lahko na primer igramo na kristalno skledo, ki ji bo pomagala pri tem?
Tako je, poleg tega obstajajo tudi kristaloterapije, v sklopu katerih terapevti polagajo določene kristale na dele telesa. Frekvence se povežejo in harmonizirajo.

Sedaj smo izvedeli, da obstaja več različnih posod iz različnih kristalov. Ali obstajajo tudi posode, ki so izdelane posebno za določene čakre?
Najbrž vpliva na to sama barva, sicer pa ima kristalna posoda spekter bele svetlobe, v kateri so vse barve, je mavrica. Vselej ko igram kristalno posodo imam asociacijo stebra bele svetlobe, saj povezuje izvor s srcem. Ta bela svetloba razprši ves barvni spekter in vsaka barva se poveže z določenim energetski področjem. Vsak sede na svoje mesto, vsaka frekvenca najde svojo. Sama občutim to kristalno posodo kot močan steber, ki poveže nebo in zemljo in ima smer spirale. Dosežemo pa tudi masažo možganov, harmonizacijo leve in desne polovice. Na kopelih zato vedno rečem, da se bomo malo pomasirali s posodicami. Za kakšno osebo pa je ta zvok lahko travmatičen. Četudi je zelo subtilen, je izredno močan.

KRISTALNE POSODE

Že stare civilizacije so poznale zdravilno moč kristalov, mineralov in poldragih kamnov. Uporabljali so jih največkrat v obliki nakita in okrasja, ki je bilo nošeno s posebnim namenom podpore in je predstavljajo orodje moči.  Danes se minerali in kristali zopet vračajo v naša življenja, med drugim tudi z glasbili iz kristalov. Kristalne pojoče posode so oblikovane iz kremenovega peska čistega naravnega kvarca, premer variira od 15 do 60 cm in več. Človeško telo je zelo dovzetno sozvočju z nihaji kristalnih posod, saj je samo grajeno iz mnogih kristalnih snovi.
Čisti kvarc vsebuje cel svetlobni spekter. Glasba kvarc kristala prevaja vibracijo bele svetlobe, ki se končno razprši v mavrico in deluje direktno na naše čakre. Zvok kristalnih skled poslušalca zdravi s čisto svetlobo, katero prejme v obliki holističnega zvoka. Kristal izžareva, ojača in prevaja čisti ton. Zvok kristalnih posod zavibrira naše celo telo in tudi subtilnejše nivoje, skratka celostno harmonizira in vitalizira.

Vemo, da je mogoče kristale programirati. Kako pa je s kristalnimi posodami?
Seveda, tudi posoda ima sposobnost spominjanja, lahko pa jo z namero tudi programiramo. Vselej je zelo pomembno, da ko začnemo delati s posodami, tako kot pri vsakem inštrumentu, da je naša namera jasna. Energija gre z namero naprej in dosežemo rezultat. Pomembno je, kako pristopimo k inštrumentu. Moja namera pri gongu je bila, da grem na en seminar, aktivno sem igrala na inštrument, moj fokus je bil jasen in vse sem dobila plačano v okviru službe. Včasih se sprašuješ, kaj naj narediš, če nisi ravno v čistem fokusu. Osebno verjamem, da če si prisoten s čistim srcem, da se nima kaj zgoditi. Kljub temu pa moramo biti previdni.
Kristalne posode lahko programiramo za specifične težave oseb – na primer bolečine v želodcu ali prebavne motnje. Glede na to, da je kvarc kristal, ki ima zelo širok spekter delovanja, ga lahko uporabimo tudi če nimamo kristala s posebno frekvenco. Če je moja namera jasna, lahko isto učinek dosežemo tudi s čistim kvarcem.

Kristale je potrebno čistiti. Ali velja isto za kristalne posode?
Sama jo očistim tako da prijazno igram nanjo, jo umijem, sicer pa nanjo le zaigram z veliko ljubeznijo. Pravijo, da je kristal najboljše čistiti le pod vodo, ker ima vsak specifično energijo.

Zakaj so pomembne kristalne posode pri zvočni terapiji?
Uporabimo jih za usklajevanje vseh energetskih nivojev, energetskih centrov, za harmoniziranje možganskih hemisfer, aktivirajo se hormoni, ki vplivajo na regeneracijo, razvijanje področij, kjer se dviguje samozavest, samopodoba, povezana so z delom na sebi, samorazvojem. Če imam težave s solarnimim pleksusom, potem bo posoda delovala na tem predelu, lahko se bo ta del zapiral, odpiral ali harmoniziral. Posoda s svojim zvokom pove, kdaj kakšno energetsko področje ni v ravnovesju. Če si subtilen za zvk posode, ugotoviš, kaj oseba potrebuje, vendar pride to bolj v poštev v individualnih terapijah. Na popotovanjih usmerim namero v to, da se ljudje povežejo, utiša se leva polovica možganov in aktivira bolj desna, da se harmonizirajo energetski center in celotno telo uravnovesi.

Poleg kristalnih posod pa poznamo tudi tibetanske pojoče posode. Čemu služijo in kakšna je razlika s kristalnimi?
Razlika je velika. Tibetanske posode so iz kovine in so zelo stare. Tobetanci so jih izdelovali iz 7 kovin, imajo pa podobni učinek kot gongi, vendar so veliko manjše. Njihova čarobnost je v polaganju na telo. Uporabljajo se tudi v meditaciji – z maletami se posodica vrti in ta zvok nam pomaga usmerjati pozornost pri meditaciji. Sicer pa posode uporabljamo pri masažah, polagajo se na telo in ta zvok se začne dogajati na telesu. Gong prihaja v prostoru, ustvarja vibracijo in zvok v prostoru, vibracija tibetanskih posod pa vpliva direktno na telo. Vibracija sprošča telo, zvok pa deluje kot akupunktura na notranjost.

Ali mora na posode igrati terapevt?
Igramo lahko tudi sami. Nekateri znanci imajo vsak svojo posodico, ki jo redno igrajo, zelo dobrodošle pa so tudi pri otrocih. Imam prijatelje z otroci, ki so imeli težavo zvečer zaspati in ko so zvečer začeli igrati, so lepo zaspali.

V čem je največja razlika med tibetanskimi in kristalnimi posodami?
Kristalne posode imajo energijo in frekvenco bele svetlobo, tibetanske posode pa so iz več vrst kovin in sproščajo, relaksirajo, gnetejo telo od znotraj in ga regenerirajo. Podobne učinke imajo kot gongi, le da so neposredno povezane s telesom. Kristalne posode se povezujejo z našimi subtilnejšimi deli telesa.

Ali se lahko pojoče posode kombinirajo z drugimi instrumenti, kot so šamanski boben, gongi, vilice, didgeridoo? 
Na zvočnih popotovanjih vedno kombiniramo, potrebuješ dodatne zvoke, začutiš.ko igramo piščal, potrebuješ na primer nek subtilnejši zvok, poigraš po majhni posodici, ko igraš oceandrumm se zasliši vmes zvok kristala.

Kako izgleda masaža s pojočimi posodami?
Osebno običajno začnem z glasbenimi vilicami. Na nogah odprem točke, kjer se nabirajo toksini in telo se pripravi na zvok. Potem pa se je odvisno od tega, koliko posod imaš. Delamo lahko na masažni mizi ali na tleh, osebo pokrijemo in posode lahko postavimo na in ob telo, udarjaš z maleto po posodi in posodo vlečeš po telesu. Ob dotiku se ustvarja vibracija, ki prodre v telo, tkiva, celice in zvok sprošča, obnavlja, generira, čisto zapise, ostaja pa v tekočinah v telesu., kar je zelo pomembno. Če smo zavesti tega, ga skušamo v telesu čim dlje ohraniti, tako da pazimo, kaj mislimo jemo, kako ravnamo. Ta zapis ima tako zelo dobro hrano, da se zdravljenje nadaljuje.
Tako kot pri gongih med terapijo posoda komunicira z nami. Najprej pripravimo avrično polje, ga očistimo in pripravimo na zdravljenje. Posoda nam sama pove, kje se moramo zadržati. Spomnim se, da sem nekoč delala terapijo, in ker ni bilo časa, sem želela obdelati le hrbtenico, ker je nekako povezana s celim telesom. Ves čas pa me je vleklo proti nogam in gospa je potem povedala, da je zelo uživala, in da ima zadnje čase težave z neprizemljenostjo, zato je to potrebovala.

Bistvo zdravljenja z zvokom je, da se oseba dovolj odprta in pretočna, da dopusti, da je kanal.
Seveda, to je idealno, ampak pogosto ni tako. Ljudje smo izpostavljeni najrazličnejšim pritiskom od zunaj in se čisto refleksno lahko zaščitimo tako, da se zapremo. Če se zvok uporablja konstantno, na primer dnevno, tedensko ali mesečno, smo na dobri poti, da nekaj naredimo tudi na našem samorazvoju ali samopodobi.  S pomočjo glasbenih instrumentov lahko veliko naredimo za naše psihofizično stanje in duhovni razvoj.

Danes se še nismo dotaknili zdravilnega glasu, ki je prav tako zelo učinkovit. Kako vi dojemate to? 
Če pogledam nazaj, izhajam iz družine, v kateri smo ves čas peli. Glas me tako spremlja že od majhnih nog. Kot majhna se tega nisem zavedala, preprosto všeč mi je bila glasba. Ko sedaj pogledam nazaj, vidim, da je bil v določenih trenutkih mojega življenja zvok tisti, ki mi je zelo pomagal, da sem prestopila določene stvari, naredila nekaj drugače. Ko sem imela glasbo oziroma zvok, sem si vzela čas in bila sama s sabo, lahko sem jokala, se smejala, pela. Ugotovila sem, da se v takih trenutkih v meni stvari drugače dogajajo. Moje razmišljanje je bilo jasno, bila sem bolj vedra in videla sem, da deluje. Čeprav znamo biti taki, da ko smo žalostni, to občutje še podpremo z žalostno glasbo in obratno – ko smo veseli, to podkrepimo z veselo glasbo in lahko postanemo evforični. Na splošno je zvok odlično sredstvo za samorazvoj, samopomoč, močno sredstvo, ki ga žal zanemarjamo, četudi ga imamo vselej pri roki. Notranjost mojega avtomobila je doživela že marsikaj. Sama se zelo poslužujem zvoka tudi za lastne potrebe, ker deluje, um takoj preusmeriš. To je mogoče tudi z dihanjem, ampak pospešimo pa še z zvokom.

Kaj pomeni izraz zdravilen glas?
Glas je podobno kot instrumenti, zdravilen glas je glas, ki resonira z našim telesom, organi, predeli. Ko pride v resonancom, pride do sproščanja, balansiranja in pride do spreminjanja, zdravljenja, zapisi v celicah. Naše telo je sestavljeno iz 70 % vode, za katero je znano da ohranja in prenaša zapis. Glede na velik delež vode v telesu, je zelo pomembno, kaj vnašamo, kaj govorimo, kaj delamo, saj to ostaja v nas. Predstavljajte si majhnega otroka, ki je že od rojstva izpostavljen zelo nezdravim virom, načinom vzgoje, odnosa in podobno. Kaj razvija ta otrok, kaj ostaja v njem, se ohranja v njegovih celicah, tekočinah. Zato vedno poudarjam, da ni važno, če nimamo posluha. To je tvoj zvok. Ni potrebno peti drugim, sebi pa lahko pomagaš. Če si ljubeč do sebe, lahko s tem občutkom sebi le mrmraš in si pomagaš, ni potrebno peti manter in ne vem kakšnih pesmi. To je ta zdravilen zvok. Lahko pa z zvokom tudi drugemu pomagamo, da se počuti sprejetega, varnega, kar je dobro vidno pri otrocih, tudi mi pa smo otroci po duši, to je v nas. Ko nekaj zapoješ, se aktivira v telesu praspomin in obudimo neka čustva.

Zdravilni glas se uporablja po vsem svetu. Kako se to razlikuje v kulturah?
To me vedno znova fascinira, ko berem, kakšna znanja so imela stara ljudstva o kristalih, kovinah, vesolju, zvoku. Vsa stara ljudstva so uporabljala zvok za zdravljenje, podprto z inštrumenti, s plesi, rituali. Tudi vsi rituali so bili podprti s petjem oziroma zvokom, ker so verjeli, da je zvok energija, ki nas povezuje z izvorom, to neskončno inteligenco, ki je dajala vsem tem starim ljudstvom znanje.

Kako pa si lahko pomagamo z zvokom oziroma glasom pri vsakodnevnem stresu, doživljanjem strahu in drugih nevšečnostih?
To ni vedno enostavno, ko smo ujeti v neprijetnih mislih, pod stresom in se niti takoj ne spomnimo ali se zavemo tega. Tisti, ki imajo predsodke, da njihov glas ni v redu, si lahko v trenutku stresa prižgejo radio ali predvajajo zgoščenko, ki relaksira, sprošča, spravlja v dobro voljo, izzove pozitivna občutja. Zraven lahko pojemo, mantramo ali pojemo svojo pesem, afirmacijo. Ko pojemo, zvok traja, ne izgubi se tako hitro kot beseda. Za pomoč lahko uporabimo mantre – na primer OM, s katero odstranjuješ prepreke, lahko pa si izmislimo svojo.

ZDRAVILNI GLAS 

Glas ima izjemno sposobnost zdravljenja - je naš najbolj ustvarjalen in muzikalen instrument.  Ima veliko moč, ki se dotakne našega življenja in življenja drugih. Glas je izraz diha, dih pa je samo življenje na fizični ravni. Dih je slišen, je sama beseda, je življenje za besedami. Z glasom in besedami, ki jih uporabljamo, lahko olajšamo breme drugim, lahko pomagamo, da se nekdo počuti varno in ugodno. Glas je izraz našega duha in značaja.
Zvok je most med energijskim in materialnim svetom. Energija postane zvok, ta pa se transformira v materijo. Govoreča ali odpeta beseda je najmočnejši vibracijski manifestator. Kot pravijo Hopi indijanci: " Ko pojemo, darujemo zahvale. In ko darujemo zahvale, se dogajajo čudeži  ..." Glas kot instrument je pripomoček, ki ga imamo vedno pri sebi, ga lahko uporabimo v vsakem trenutku in v vsaki situaciji našega življenja, vendar se njegove vrednosti, pomembnosti in učinkovitosti premalo zavedamo. Znanstveno je dokazano, da s pomočjo glasu, petja lahko izboljšamo psihofizično stanje našega telesa.

ŠAMANSKI BOBEN

Šamanski boben je eno najstarejših glasbil, ki se je uporabljalo v zdravilske in duhovne namene. Njegovo starost ocenjujejo med 20 do 30.000 leti. Udarjanje šamanskega bobna se je lahko slišalo po vsej zemlji, med vsemi kulturami sveta.
Šamanski boben uporablja zelo enostaven, ponavljajoč se ritem v tempu 3 do 4 udarcev na sekundo. Kljub temu, da se igranje šamanskega bobna na prvi pogled zdi enostavno, sta kakovost zvoka in njegova »vsebina« v največji meri odvisna od osebe, ki boben igra.
Zvok šamanskega bobna je zelo pomemben, saj šamanu odpre notranje oči in notranja ušesa ter kliče njegove duhovne pomočnike. Sibirski šamani verjamejo, da so duhovi narave ustvarili lasten svet zvoka, v katerem lahko človek komunicira z duhovi narave prek zvoka bobna. Šamanu predstavlja boben »kočijo« ali »splav«, s pomočjo katerega lahko odpotuje v očem nevidne svetove, v katerih lahko komunicira z duhovnimi pomočniki, zdravi ter ureja in vzdržuje ravnotežje. Šamansko bobnanje je duhovna praksa, ustvarjena za to, da pomaga človeku približati se in povezati se z ritmom narave.

Urška Korun pa bo predstavila šamanski boben. Urška, od kod izhaja šamanski boben? 
Šamanski boben je v bistvu bil del tradicije vseh ljudstev sveta od pradavnine in je eden od najstarejših poznanih zdravilnih instrumentov. Najdemo ga po vsem svetu od Azije, Avstralije, Amerike.

Ali imajo ti bobni, ki se danes uporabljajo v popu in rocku kaj veze s šamanskim bobnom?
V bistvu imajo iste korenine, so daljni potomci šamanskega bobna, ampak ti bobni na rock koncertih in rave party-jih imajo bolj estetsko vlogo, čeprav lahko doživimo neke vrste ekstazo in pademo v ritem. Šamanski boben pa ima predvsem funkcijo zdravljenja in potovanja.

Kako pa deluje boben?
Boben z globokim tonom, ritmom, razbija globoke blokade, njegov zvok pa deluje na spodnje čakre (prve tri), s tem delovanjem pa se povežemo s prvinskim delom sebe, gremo bolj globoko vase. Sam tempo igranja dosega približno 140 udarcev na minuto in s tem dosežemo t. i. theta stanje zavesti. Ko človek doseže to stanje. Se začne v njem prebujati neki zdravilni procesi. Theta stanje zavesti je v razponu od 4 do 7,8 HZ in zanimivo je tudi, da Zemlja izmerjeno vibrira na 7,8 HZ. To pomeni, da se lahko s šamanskim bobnom harmoniziramo tudi z vibracijo Zemlje in se potem vrnemo k svojim prvinskim delom.

Se pravi, da nas povezuje tudi z zavestjo, podzavestjo, kolektivno zavestjo Zemlje in mi potem lažje začutimo Zemljo.
Tako je.

Zakaj se še uporablja šamanski boben?
Šamanski boben se lahko uporablja tudi za meditacijo, da vstopimo v višje stanje zavesti. Uporablja se tudi za šamansko potovanje, ki a izvajamo tudi v Društvu Pesem duše na pamanskih delavnicah. Oseba se na tem šamanskem potovanju nauči, kako preiti v druge svetove in drugo stanje zavesti ter tam aktivno komunicirati s svojimi duhovnimi pomočniki. Mi nismo šamani, ampak le uporabljamo orodja šamanov za lažje doseganja drugih nivojev zavesti, za razširitev zavesti, notranjo, osebno in duhovno rast.

Od kod izvira šamanski boben?
Njegovo starost ocenjujejo na 30.000 let, čeprav verjamem, da so se uporabljali še prej, vendar so narejeni iz materialov, ki niso trajni (živalske kože in lesa).

Iz česa so narejeni bobni, kakšne so njihove specifike?
Osnovne oblike šamanskega boben so krogla, lahko pa so še ovalne, jajčaste, najdemo tudi osemkotne bobne. Oblike so odivsne tudi od kulture. Narejeni so iz kože živali, ki so prisotne v okolju, na primer koze, konji, lahko pa tudi divje živali. Boben, ki ga držim v rokah, je narejen iz jelena, lahko pa je narejen tudi iz bizona, medveda, skratka različno. Pomembno pri bobnih je, da se uporabi koža v skladu z najvišjim dobrim, da se z blagoslovom ali molitvijo zahvalimo živali, ki je žrtvovala del sebe, da lahko uporabljamo ta boben. Drugi ključni element je les, ki predstavlja okvir in je tudi lahko zelo različen: javor, bor, jesen …
Premeri bobna so zelo različni - od 30 cm pa vse tja do več kot metra, vendar so slednji tako veliki, da jih ne moremo držati v rokah.
Boben pa je lahko tudi iz fiberskina, torej umetnega materiala. Tak boben je predvsem primeren za začetnike oziroma tiste, ki imajo osebne zadržke pri uporabi kože živali. So skoraj enako kakovostni, dosežemo lahko skoraj ena učinek razširitve zavesti, živalska koža pa nas morda popelje še korak dlje in je nekoliko bolj intenzivna.

Na katere ravni deluje boben pri človeku?
Ko se izvaja terapija z bobnom in je človek dlje časa izpostavljen temu ritmu 140 udarcev na minuto, se izzovejo globoke vibracije, ki posegajo v telo, delujejo na mišice, kosti, vse celice začnejo vibrirati podobno kot pri gongu in skledah, vendar ima boben drugačne vibracije, na drugačnih nivojih. Deluje tudi na možgane, zavest osebe ponese in leve, razumske, analitične strani na desno, ki je center intuicije, kreativnosti, če oseba dlje časa redno uporablja terapijo s šamanskim bobnom, se potem lažje sooča z vsakdanjimi stresnimi situacijami, posledično pa se izboljša tudi imunski sistem. Poleg tega vpliva tudi na naša energijska stanja, nivoje, v tej meri, da se naravnamo na theta stanje zavesti. To je stanje zavesti otrok. Ko smo bili otroci, smo dlje časa delovali v theta stanju zavesti in skozi šamansko terapijo z bobnanjem lahko podoživimo to stanje zavesti.
PREBERITE TUDI...
Show ZA DUŠO
Vilinski simboli
Vilinski simboli so neke vrste ideogrami – grafični zapisi idej, ki nam pomagajo, da pritegnemo energijo v naše življenje in lažje dosežemo zastavljeni cilj.
NLP_scena ZA DUŠO
NLP ali nevrolingvistično programiranje
NLP je zbirka tehnik, ki so jih uporabljali odlični komunikatorji, terapevti, podjetniki in športniki, predstavljena v zelo jasni, strukturirani obliki, ki jo vsakdo zlahka osvoji.
Bars_2 ZA DUŠO
Access Bars in Acces Consciousness
Access Bars je manualna tehnika polaganja rok na 32 točk na glavi, ki vsebujejo elektromagnetne komponente vseh naših misli, stališč in prepričanj.
DOGODKI
Meditacija s šamanskim bobnom
02.03.2018 Ljubljana Društvo Pesem duše
Edinstvena meditacija, ki prizemljuje našega duha, prinaša notranjo harmonijo in podpira prvinski jaz, da se zopet prebudi in uglasi s svetom.
» podrobno
REIKI 2
09.03.2018 Lubljana Društvo Pesem duše
Predstavitev Ustvarjalne akademije – Pesem duše®
07.04.2018 Ljubljana Društvo Pesem duše
Bodi to, kar hočeš biti.
» podrobno
Prijavite se na e-novice
Prijava ni uspela.
Vaša prijava na e-novice je uspešna.
Zahvaljujemo se vam za prijavo.
izdelava: ETREND